Wednesday, March 5, 2008

نوشته ای برای هیچ کس

نه مرادم،نه مریدم،نه پیامم نه کلامم،نه سلامم،نه علیکم،نه سپیدم،نه سیاهم،نه چنانم که تو گوئی،نه چنینم که تو خوانی،نه آنگونه که گفتند و شنیدم،نه سمائم،نه زمینم،نه به زنجیر کسی بسته و نه بردهء دینم،نه سرابم،نه برای دل تنهایی تو جام شرابم،نه گرفتار و اسیرم،نه حقیرم،نه فرستادهء پیرم،نه به هر خانقه و مسجد و میخانه فقیرم،نه جهنم،نه بهشتم،چنین است سرشتم،این سخن را من از امروز نه گفتم،بلکه از صبح ازل با قلم نور نوشتم،نه نوشتم
حقیقت نه برنگ است و نه بو،نه به های است ونه هو،نه به این است و نه او،نه به جام است و سبو.گر به این نقطه رسیدی به تو سر بسته و در پرده بگویم،تا کسی نشنود این راز گهربار جهان را
آنچه گفتند و سرودند تو آنی،خود تو جان جهانی،گر نهانی و عیانی،تو همانی که همه عمر بدنبال خودت نعره زنانی،تو ندانی که خود آن نقطهء عشقی،تو اسرار نهانی،همه جا تو،نه یک جای،نه یک پای،همه ای،با همه ای،همهمه ای،تو سکوتی،تو خود باغ بهشتی،تو به خود آمده از فلسفهء چون و چرایی،به تو سوگند که گر این راز شنیدی و نترسیدی و بیدار شدی،در همه افلاک بزرگی،نه که جزئی،نه چون آب در اندام سبویی،خو اویی،بخود آی،تا بدر خانهء متروکهء هر کس ننشینی و بجز روشنی شعشعهء پرتو خود هیچ نبینی و گل وصل بچینی
بخودآ

8 comments:

Anonymous said...

بله ..

چنین نوشته ای فقط می تواند از عهده ی هیچ کس برآید و برای هیچ کس باشد
.
.

Anonymous said...

سلام

چه حسی داره وقتی آدم حس می کنه داره به جان جهان سلام می ده؟!

از خداحافظی متنفرم

و البته خداحافظی وبلاگم به این معنی نیست که در سال جدید دیگه نمی نویسم بلکه همان خداحافظی از سال کهنه ست
تنها چیز کهنه ای که حاضرم باهاش خداحافظی کنم ساله .

.

و چقدر به سلام احتیاج دارم..سلامی سرشار از تازگی ها ..و هیچ چیز مرا به قدر این سلام تازه نخواهد کرد ..

کاش همه تازه بشیم

کاش دوباره..

یعنی میشه؟ ...

Anonymous said...

دوست خوبم با اجازت لینکت میکنم

Anonymous said...

گریه دانه در گلوی گیرکرده مان دلقکمان کرده....
.
.
.
خوبی؟

Anonymous said...

سلام
.
.
بهار بیاید یا نه
سبز نخواهند شد ادمکان سرزمین من
.
.
anonymouse man bodamaa
heh

kalagham
ah ba in webloget

Anonymous said...

سلام...
خیلی سخته پیام نوشتن تو این
نخ
یه نخ سیگار
نخای رنگی
نخ

نخ نما شدم
هیس!

kalagh

Anonymous said...

هی میخوام غر بزنم
بیچاره وبلاگت
اههههههههههههه
.
.
میدونی
بهترین کار اینه که یک انسانی مثله من وبلاگشو به درک نایل کنه
اه
امروز تو خط غرما
.
.
.
این زندگی را چه کسی ورق زده است
چه کسی
؟
چه کسی؟

Anonymous said...

سلام همسایه
نه نمی شناسم
!
همسایه
خرس های پاندا به روایت یک ساکسیفونیست ...رو خوندی؟

حالا اونی که گفتی کیه؟
Rira_kalagh
idime
felan